We hebben de showroom voor Samsonite voorzien van een opvallend zwart en wit lijnenspel, een knipoog naar de natuurlijke habitat van bagage. Het (zebrapad) patroon is zo iconisch dat het overal ter wereld herkend wordt. Het overstijgt termen als modern of tijdloos en past perfect bij de merkidentiteit: sterk, internationaal, dynamisch en urban. Het is ook herkenbaar voor reizigers: de straten van een nieuwe stad verkennen bij het geluid van een rollende koffer.
‘Het patroon is zo iconisch dat het overal ter wereld herkend wordt’
‘Het lijkt alsof de ruimte is gedraaid’
Het zwart-witte patroon geeft een sterk gevoel van richting en nodigt klanten uit om de ruimte over te steken. De diagonale lay-out zorgt voor gezichtsbedrog: het lijkt alsof de hele ruimte is gedraaid. De verlichtingsrails en de displays hebben dezelfde diagonale lijnen, wat het effect versterkt.
De displays bieden voldoende ruimte en zorgen ervoor dat de vormen en kleuren van de producten eruit springen. De lange muur met foto's zigzagt langs een kant. Als je deze van een andere kant benadert, ontdekt je de displays met de Samsonite premium collectie.
- Design i29 interior architects
- Client Samsonite
- Floor area 290 m2
- Completion November 2017
- Location Amsterdam, NL
- Photography Ewout Huibers
- Construction Stooff