‘the shop is a stage for new talent’
De FRAME-shop is de driedimensionale vertaling van het tijdschrift FRAME, het meest toonaangevende tijdschrift ter wereld voor interieurontwerpers. Net als het tijdschrift is de shop een podium voor nieuw talent, nieuwe producten en merken uit de wereld van mode, kunst, design, media, beauty en food.
Voor deze tijdelijke locatie hebben we twee shops in één gecreëerd. Als je de shop binnenstapt, ervaar je een witte winkel vol rechthoekige frames. Wanneer je doorloopt naar achteren ontdek je een totaal andere, zwarte en diagonaal georiënteerde winkel. Een winkelbeleving vol met contrasten.
‘we created two shops in one’
We hebben dit interieur ontworpen rondom het idee dat continue verandering een voorwaarde is als je actueel wilt blijven en de trends wilt volgen. Dit geldt niet alleen voor het tijdschrift, maar ook voor de shop. De frames fungeren als blanco canvas en tevens als etalage. De inhoud ervan kan eenvoudig worden gewisseld. Samen met FRAME hebben we aan kunstenaars gevraagd om ze te vullen. Hun bijdrages zorgen ervoor dat de shop elke week een compleet andere sfeer heeft.
‘De frames fungeren als blanco canvas en tevens als etalage’
De openingsinstallatie 'NEW'. Het woord is slechts vanuit één hoek leesbaar.
Op deze manier brengt het meest cliché woord uit de retailsector de wereld van 2D en 3D samen tot een compleet nieuwe winkelbeleving.
- Design i29 interior architects
- Client FRAME Publishers
- Floor area 80 m2
- Completion November 2014
- Location Amsterdam, NL
- Photography Ewout Huibers
- Construction Brandwacht & Meier
- Collaborative artist Heyniek